الین طرح فناوران هوشمند

سیستم های RFID فعال، غیر فعال و BAP

سیستم های RFID فعال، غیر فعال و BAP

 سیستم های فعال RFID

تگ های فعال دارای یک انتقال دهنده و یک منبع قدرت داخلی هستند. این منبع قدرت معمولا باتری می باشد. تگ های فعال سیگنال های خود را برای انتقال اطلاعاتی که بر روی میکرو چیپ های خود ذخیره دارند، پخش می کنند. این تگ ها عموما در باند فرکانسی UHF عمل می نمایند و یک محدوده ۱۰۰ متری را پوشش می دهند. اغلب تگ های فعال روی اشیا بزرگی همچون کانتینرها، اتومبیل های راه آهن، قطار و دیگر اموالی که نیاز است در طول یک مسیر ردیابی شوند به کار می روند.

تگ های فعال RFID

تگ های فعال دو گروه اصلی را شامل می شوند: تگ های فرستنده خودکار یا Transponders و تگ های بیکن یا Beacons. تگ های Transpondr زمانیکه یک سیگنال رادیویی از یک قرائتگر RIFD دریافت کنند بیدار می شوند، روشن شده و با ارسال یک سیگنال برگشتی پاسخ می دهند. به این دلیل که تگ های Transponder تا زمانیکه سیگنالی از یک قرائتگر دریافت نکنند اقدام برای انتشار امواج رادیویی نمی نمایند لذا عمر باتری طولانی ای دارند.

بیکن ها

بیکن ها اغلب در سیستم های موقعیت یابی بلادرنگ (RTLS) ، معمولا برای ردیابی دائم و پیوسته محل دقیق اموال کاربرد دارند. برخلاف Transponders، بیکن ها با سیگنال های قرائتگر روشن نمی شوند. در عوض آن ها طی فواصل زمانی از پیش تعیین شده سیگنال های خود را منتشر می کنند. بسته به اینکه چه سطح از دقت در موقعیت یابی مورد نیاز است، بیکن های می توانند برای انتشار سیگنال در هر ۵ ثانبه و یا روزی یکبار تنظیم گردند.

سیگنال RFID

سیگنال های منتشر شده از بیکن ها توسط آنتن های قرائتگری که در محدوده ی مورد کنترل قرار داده شده اند دریافت می شود و موقعیت و اطلاعات شناسه تگ در اختیار قرار می گیرند. اکوسیستم بی سیم برای مشتریان، بسیار بزرگ و در حال رشد روز افزون است و حالت های کاربردی وجود دارد که در آن تگ های فعال و غیر فعال به طور همزمان به عنوان یک دسترسی ثانویه به اموال یا مدیریت حسگر به کار گرفته می شوند.

سیستم های غیر فعال RFID

در سیستم های RFID غیر فعال قرائتگر و آنتن های قرائتگر یک سیگنال رادیویی به تگ ارسال می کنند. سپس تگ از آن سیگنال برای روشن شدن استفاده می کند و همان انرژی را به قرائتگر بر می گرداند.سیستم های RFID غیر فعال در باند های رادیویی LF، HF و UHF عمل می کنند.

تگ های غیر فعال RFID

با توجه به اینکه محدوده ی تگ های غیر فعال توسط سیگنال Backscatter تگ محدود شده (سیگنالی که از تگ به ریدر باز می گردد.) لذا آنها غالبا کمتر ۱۰ متر را پوشش می دهند. به این دلیل که تگ های غیرفعال نیازی به انتقال دهنده و منبع قدرت ندارند و تنها یک چیپ تگ و آنتن نیاز دارند لذا ارزان تر و کوچکتر بوده و تولید آنها ساده تر نسبت به تگ های فعال می باشد. بسته به نیاز های خاص اپلیکیشن های RFID روش های متعددی برای بسته بندی تگ های غیر فعال وجود دارد.

Rain RFID

Rain یک راهبرد RFID غیرفعال است که برای بسیاری از اپلیکیشن ها سودمند بوده و برای ردیابی کالا در زنجیره توزیع، موجودی اموال صنعت خرده فروشی تا تایید صحت محصولاتی مانند دارو و برای جایگذاری در دستگاه های متنوع برای ترکیب قابلیت های RFID کاربرد دارد.

سیستم های RFID غیر فعال دارای باتری Battery Assisted Passive

یک تگ غیرفعال دارای باتری یا BAP نوعی از تگ های غیر فعال می باشد که ویژگی های اصلی تگ های فعال را داراست. در حالیکه اغلب تگ های غیرفعال از انرژی سیگنال ریدر RFID برای روشن نمودن چیپ های تگ و پاسخ به ریدر استفاده می نمایند، یک تگ BAP از یک منبع قدرت جامع (معمولا باتری) برای روشن نمودن چیپ استفاده می نماید، بنابراین همه انرژی گرفته شده از ریدر می تواند برای پاسخ دادن به ریدر به کار گرفته شود. برخلاف Transponders تگ های BAP انتقال دهنده ای داخلی و از خودشان ندارند.

سیستم های RFID فعال و غیر فعال
کارشناسان شرکت الین آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شماره 1
در دسترس
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شمار 2
در دسترس