الین طرح فناوران هوشمند

سیستم RFID در بیمارستان

سیستم RFID در بیمارستان

بررسی سوابق RFID در بیمارستان

مطالعات بسیاری در زمینه استفاده بالقوه از فناوری RFID درمحیط بیمارستان انجام شده است. تحقیقات اغلب به کارایی که این سیستم می تواند در تجهیزات و ردیابی بیمار در منطقه به دست آورد اشاره می کند. برای مثال، ریور (۲۰۱۰) دریافت که RFID منجر به افزایش بهره وری، افزایش کیفیت سازمان در سطح عملیاتی، و افزایش سطح دسترسی بیمارمی شود. صنایع بکارگیری فناوری RFID متوجه پیشرفت های در زمینه مدیریت کارآمد، ردیابی بهتر دارایی ها ، کاهش دزدی ،خطاهای کمتر، و افزایش ارتباطات واقعی شدند. به دلایل امنیتی، معاونت غذا و دارو (FDA) توصیه کرده است که صنعت داروسازی طرح برچسب زدن RFID بر روی تمام داروها رابه منظور پیگیری و جلوگیری از جعل و توزیع تروریستی پیاده سازی کرده است (Wicks، ۲۰۰۶).

گزینه های بسیاری وجود دارد که هنگامی که آن را به ردیابی که می تواند بسیار گیج کننده برای مشتریان بالقوه می آید . داش (۲۰۰۹ )تمایز بین دو سیستم اصلی ، RFID و خدمات محلی زمان واقعی (RTLS) می باشد. RFID سیستم شناسایی یک شیء یا شخص از طریق شبکه ارتباطات بی سیم است . می توان از آن برای شناسایی بیمار ، مدیریت و قرار دادن دارایی ها ، جلوگیری از سرقت، و مدیریت کارکنان استفاده کرد . RTLS توانایی ردیابی و قرار دادن یک شیء و یا شخص می تواند آن را با حمل تگ RFID از طریق یک سری از نقاط دسترسی به شبکه Wi-Fi را در زمان واقعی دارد . سیستم های زمان واقعی می تواند محل دقیق یک شی را ، بسته به چند متغیر، همانند انتظارجاری و / یا محل بعدی ، مکان های قبلی ، و ، یا موارد مشابه تشخیص دهد ، بارلو (۲۰۱۱)درمورد این که چگونه مدیران زنجیره تامین می توانند از این فن آوری به منظور ارتقاء و همچنین ردیابی ومشکلات در جریان استفاده کنند. هیچ تکنولوژی وجود ندارد که بتواند تمام جریان کار و ردیابی مشکلات را در مراکز مراقبت های بهداشتی ، اداره کند . این شرایط نیاز به بررسی بیشتری دارد که اطمینان حاصل شود که از بهترین شکل تکنولوژی استفاده شده است . در اکثر موارد، راه حل ایده آل ترکیبی از RFID, RTLS ، و بارکد است. به عنوان مثال ، RTLS برای استفاده در داروها بیش از حد گران قیمت است، اما مناسب برای استفاده در سیستم هایReal Time در محل و ایمنی مربوط به بیمار است .

مطالعات دیگر رفع موانع پیاده سازی است که بیمارستان ها در هنگام راه اندازی سیستم RFID با آن مواجه هستند. برخی از مشکلات پیاده سازی RFID در بیمارستان شبیه به مسائلی هستند که در محیط های دیگر دیده می شوند . بزرگترین موانع مربوط به هزینه تگ ها ، استفاده از برچسب ها ، تگ خوان ها، توسعه نرم افزار، و تعمیر و نگهداری سیستم می باشد (Ngai ، ۲۰۱۰ ، بارلو، ۲۰۱۰) . موضوع مهم دیگرمقدار قابل توجهی از ” داده کثیف ” است که در طول استفاده از آن ایجاد شده است . در نهایت، با توجه به (Wicks 2006) ، بیمارستان ها با مسائل مربوط به محرمانه بودن مواجه شدند. به عنوان مثال، بیم آن میرود که شخص ثالث می تواند به اطلاعات خصوصی بیمار مانند استفاده از مواد مخدر ، درمان ، تشخیص ، و نوع آسیب دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از موضوع های معمول در مطالعات وجود دارند که عبارتند ازپس انداز و پیامدهای هزینه RFID در محیط های بیمارستانی . بسته به نوع سیستم و استفاده واقعی از آن ، نصب و راه اندازی اولیه و هزینه های بهره برداری مداوم افزایش قیمت میابند. قیمت ها قطعا یک مانع برای پیاده سازی RFID موفق هستند ، اما با بهبود تکنولوژی، این سیستم ها به سیستم های مقرون به صرفه تری تبدیل شده اند .

پس انداز عبارت است از اینکه زمان کارکنان را که صرف جستجو برای تجهیزات، موجودی و ردیابی تجهیزات، وپیگیری سریعتر بیمار از طریق ردیابی RFID کاهش می یابد. برای مثال، تکنولوژی که تگ های کوچکRFID را برای ابزار مربوط به جراحی برای جلوگیری از گم شدن آن در حین عمل جراحی وجود دارد. (Swedberg 2009) موافق است که برگشت هزینه زیادی با استفاده از RFID صورت می گیرد. زمان هدررفته که صرف جستجو برای تجهیزات گم شده و هزینه خرید تجهیزات می شد جایگزین هزینه های عمده بیمارستان می شود. او همچنین اشاره می کند که در زمانی که بیمار در بخش اورژانس می رسند، پرسنل بلافاصله می توانند بیماران را روی تخت های خالی قرار دهند و سوالهای موثر که برای درمان بیماران مورد نیاز از آنها پرسیده شود.

این ادعای صرفه جویی در هزینه ها نیز توسط موسسه بهداشت و درمان (Gel 2012) پشتیبانی می شود. شواهد تجربی نشان می دهد که کسانی که در حال اجرا یا پیاده سازی سیستم های RFID هستند بیان می کنند که موانع RFID نسبت به مزایای RFID کمتراست و مزایای RFID بیشتر است. (Reyes 2012) دریافت که مدیران معتقدند که اجرای RFID در مراقبت های بهداشتی می تواند مزایای بسیاری را از جمله بهبود مراقبت از بیمار، بهبود امنیت و ایمنی بیمار، و بهبود عملکرد سازمانی منجر شود. همچنین نتایج نشان می دهد که استقرار RFID در مراقبت های بهداشتی توسط عوامل داخلی هدایت می شود نه فشار خارجی.با این نتیجه ، از سازمان های مراقبت های بهداشتی پیاده سازی RFID انتظار می رود. تصمیم گیری برای اتخاذ RFID باید توسط عوامل داخلی، مانند دید، بهره وری، مدیریت دارایی، امنیت، خدمات به بیمار، همکاری و کاهش هزینه ها صورت می گیرد.

کاربردهای سیستم RFID در بیمارستان

شروع این فرآیند دراوایل سال ۲۰۰۰ صورت گرفت که تعدادی از طرح های پیشنهادی برای استفاده از RFID در بیمارستان (به عنوان مثال، Hendrickson 2004) ارایه شد. RFID در بسیاری از گزارش های خبری در سراسر جهان به عنوان جزعی از تکنولوژی شناخته شد که می تواند در تسهیل برخی از انواع فعالیت، از جمله کنترل دارایی های بیمارستان و یا داروهای تجویزی کمک کند. به عنوان مثال، RFID به عنوان پایه ای برای ردیابی محل هر چیزی موجود در بیمارستان، از جمله پزشکان، بیماران، سهام دارویی و داروها، و سخت افزار پزشکی (به عنوان مثال، Hendrickson 2004، Caffrey 2005، Godinez 2007) پیشنهاد شده است. با وجود اطلاعات مربوط به مکان، توانایی تامین امنیت بیشتر و کنترل افراد ویا چیزهایی که بیشترردیابی می شوند به دست می آید. به عنوان مثال، (Godinez 2007) توصیف سیستم دیگری است که می تواند برای کنترل موجودی تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و اگرموردی حذف شد به طور خودکار اطلاع دهد .

از کاربردهای RFID کنترل دارائی های ثابت جمع آوری کرده است که نسبت به کاربردهای دیگر بیشترین سطح را دارد. علاوه بر این، (Halamka 2006، ۲۰۰۷)به این موضوع اشاره می کند که برخی از این موفقیت ها، با استفاده از تگ های RFID فعال در دارایی های بیمارستان به دست آمده است. RFID همچنین برای جلوگیری از ربودن نوزادان (به عنوان مثال، سالیوان ۲۰۰۵ و Pullar Strecker 2007) استفاده می شود. نوزادان را می توان با بندهای مچ پای RFID برچسب زده، و می توان جنبش های غیر مجاز را تشخیص داد. متاسفانه، چند داستان در مورد از بین رفتن نوزادان زدن و دارایی وجود داشته است. با این حال، روشی به نظر می رسد که جمع بندی آن با دقت بیشتری در (Wessel 2006) شرح داده شده ، که به این موضوع اشاره می کند که RFID می تواند به منظور کاهش میزان خطاهای دارویی مورد استفاده قرار گیرد. تگ های RFID را می توان به صورت بسته های مهر و موم شده در داروی فرد استفاده کرد. بیمار، مقدار تجویز شده قرص ها را از داروخانه دریافت می کند و پرستاران پس از آن می تواند اطلاعات مربوط به شناسایی کارمندرا اسکن ودارو تجویزشده را بررسی می کنند. فعالیت می تواند به صورت دیجیتالی به خوبی کنترل شود.

بیمارستان هوشمند

همانطور که در قبل ذکر شد، هدف ما توصیف چگونگی استفاده از تکنولوژی RFID در تجهیزات پزشکی و بیمارستان ها است بنابراین، این بخش مثالی از بیمارستان هوشمند RFID ، را توصیف می کند. برای شروع، بسیاری از دارایی ها و امکانات باید “برچسب گذاری شوند “:

  • باید تگ های RFID در تجهیزات پزشکی جاسازی شود. در بهترین حالت تگ باید توسط سازنده دستگاه در وسایل قرار می گیردو باید یک شناسه منحصر به فرد دارای استاندارد جهانی باشد.
    • پزشکان، پرستاران، سرپرستان و دیگر اعضای هیات “نشان هوشمند”بپوشند وشماره ID کارمند ذخیره شود.
    • در هنگام ورود، هر بیمار، یک دستبند با یک تگ RFID جاسازی شده در آن دریافت می کند که یک شناسه منحصر به فرد ، و برخی از اطلاعات در مورد او (به عنوان مثال یک تصویر دیجیتال، یک کد منحصر به فرد بیمار، و غیره) در آن ، ذخیره شده است.
  • تاریخ پزشکی همه بیماران (فایل های پزشکی) و دیگر اسناد مهم با برچسب های RFID که شامل یک شماره منحصر به فرد چسبانده شده است.
  • بسته های دارویی همگی حاوی برچسب RFID بوده. این فرستنده ها ترجیحا باید با EPC سازگار باشند.
    • کیسه های خون با یک برچسب RFID که دارای یک شناسه منحصر به فرد هستند برچسب شده اند، شماره پیگیری بیمارستان و برخی اطلاعات مهم در مورد نوع خون موجود به آن متصل شده است.

علاوه بر این، کارت خوان های RFID در نقاط استراتژیک در بیمارستان قرار می گیرند:
گیت های RFID در ورودی و خروجی بیمارستان قرار می گیرند.

  • هر عامل شامل حداقل یک کارت خوان RFID است.
  • سنسورهای RFID در گالری های استراتژیک و دفاتر مهم قرار گرفته است. در بهترین حالت، هر دفتر باید شامل یک کارت خوان RFID باشد که یا در کنار درب یا بر روی میز قرار می گیرد.
  • کارکنان (پزشکان، پرستاران، سرپرستان و سایر کارکنان) هر کدام یک وسیله دستی (PDA، تلفن همراه، و غیره) مجهز به یک کارت خوان RFID و احتمالا با یک اتصال بی سیم (به عنوان مثال و WiFi) به وب مجهز هستند.

در نهایت، در حالی که در بسیاری از موارد استفاده از آن اجباری نیست، استانداردهای شبکه ی EPC باید تا حد امکان استفاده شود. این کار برای شناسه های منحصر به فرد (استاندارد EPC)، کارت خوان ها (استانداردهای EPCGlobal Gen2) و همچنین برای برای اطلاعات معتبر (استاندارد PML & ONS) ا درست عمل می کند.

کارشناسان شرکت الین آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شماره 1
در دسترس
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شمار 2
در دسترس