الین طرح فناوران هوشمند

فرکانس های RFID

فرکانس های RFID

فرکانس RFID

فرکانس به سایز امواج رادیویی اشاره دارد و برای ارتباط بین اجزا در یک سیستم به کار می رود. سیستم های RFID در سراسر دنیا در ۳ سطح فرکانسی عمل می کنند : LF، HF و UHF که امواج رادیویی در هر سطح دارای عملکرد متفاوت بوده و هر کدام مزایا و معایبی دارند. برای مثال سیستم های RFID با فرکانس پایین نرخ قرائت پایین تری دارند، اما قابلیت بالاتری در قرائت در نزدیکی یا روی سطوح فلزی و یا سیال دارند. سیستم های RFID با فرکانس بالا نرخ انتقال دیتای بالاتری دارند و پوشش گسترده تری ارائه می دهند، اما امواج رادیویی نسبت به فلز و مایعات حساسیت بیشتری دارند و ممکن است سبب تداخل گردد، هرچند با پیشرفت های تکنولوژی به کار بردن سیستم های UHF در کنار فلزات و مایعات میسر گردیده است.

فرکانس های RFID

فرکانس LF

فرکانس LF باند LF فرکانس ۳۰KHz را تا ۳۰۰KHz پوشش می دهد. عموما سیستم های LF RFID در فرکانس ۱۲۵KHz و برخی از آن ها هم در فرکانس ۱۳۴KHz عمل می کنند. این باند فرکانسی محدوده کوتاهی حدودا تا ۱۰ سانتیمتری را پوشش می دهد و سرعت قرائت نیز از HF کم تر می باشد، اما نسبت به تداخل امواج رادیویی حساسیتی ندارد. اپلیکیشن های LF RFID شامل کنترل دسترسی و ردیابی حیوانات می باشند. استانداردهای سیستم های ردیابی حیوانات در سطح LF در ISO 14223 و ISO/IEC 18000-2 تعریف شده می باشد. گستره LF در سراسر دنیا یکسان نیست و در فرکانس و سطح قدرت کمی تفاوت دارد.

فرکانس HF

گستره HF از فرکانس ۳ تا ۳۰ MHz را در بر می گیرد. اغلب سیستم های HF در فرکانس ۱۳٫۵۶MHz عمل می کنند و محدوده قرائت آن ها از ۱۰ cm تا ۱ متری می باشد. تجربه کار با سیستم های HF اغلب حساسیت متعادل و میانه ای را نسبت به تداخل نشان داده است. HF RFID معمولا برای اپلیکیشن های بلیط، پرداخت و انتقال دیتا کاربرد دارد. استاندارد های متعددی برای HF RFID وجود دارد. مانند: ISO 15693 برای ردیابی اموال، استاندارد های ISO/IEC 18092 و ECMA-340 برای ارتباطات بدون تماس NFC، تکنولوژی ای که برای تبادل دیتا بین دو دستگاه در فاصله ای محدود و کوتاه رایج است.

فرکانس UHF

باند فرکانسی UHF از فرکانس ۳۰۰MHz تا ۳GHz را در بر می گیرد. Rain RFID مطابق با استاندارد UHF Gen2 می باشد و از باند فرکانس ۸۶۰MHz تا ۹۶۰MHz استفاده می نماید. این در حالی است که کمی تنوع در فرکانس در هر منطقه نسبت به منطقه دیگر وجود دارد. سیستم های Rain RFID در اغلب کشورها بین فرکانس های ۹۰۰ و ۹۶۰MHz عمل می نمایند.

محدوده قرائت سیستم های UHF

محدوده قرائت سیستم های UHF غیرفعال تا ۱۲ متری را در بر می گیرد. سرعت انتقال دیتا در UHF نسبت به HF و LF بیشتر است. UHF RFID حساس ترین سیستم RFID نسبت به تداخل می باشد، اما بسیاری ازکارخانه های تولید کننده محصولات UHF روشی برای طراحی تگ ها، آنتن ها و قرائتگر ها یافته اند که کارایی را در بالاترین حد حتی در محیط های پر مخاطره حفظ می نماید. تولید تگ های UHF غیرفعال نسبت به LF و HF ساده تر و کم هزینه تر می باشد.

Rain RFID

Rain RFID در طیف وسیعی از اپلیکشن ها اعم از اپلیکیشن های مدیریت موجودی، بررسی صحت دارو و پیکربندی دستگاه های بی سیم کاربرد دارد. اغلب پروژه های جدید RFID از UHF یا همان Rain استفاده می نمایند که این موضوع سبب گردیده که UHF نسبت به سایر سیستم های RFID رشد بیشتر و سریعتری داشته باشد. باند فرکانس UHF توسط تنها یک استاندارد جهانی به نام استاندارد ECPglobal Gen2(ISO 18000-63) تنظیم شده است.

سیستم های RFID فعال، غیر فعال و BAP

کارشناسان شرکت الین آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شماره 1
در دسترس
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شمار 2
در دسترس