الین طرح فناوران هوشمند

مراکز داده – Data Center

دیتاسنتر

مرکز داده (Data Center)

مرکز داده (Data Center) یکی از اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده فناوری اطلاعات در هر سازمان و شرکت است که عناصر گوناگون و پر اهمیتی را در خود جای داده است. هر مرکزداده به لحاظ ساختار خود به چند لایه تقسیم بندی می شود که منابع مختلفی در هر لایه از آن قرار گرفته اند. مثلاً لایه شبکه مرکز داده (Data Center) دارای ارتباطات کابلی و تجهیزات شبکه (مانند سوییچ های لایه ۳، روتر و…) می باشد و در لایه دیگر، سرورهای فیزیکی قرار گرفته اند که سرورهای مجازی در یک لایه بالاتر بر روی آنها قرار می گیرند. لایه های مرکز داده (Data Center) شامل سیستم های محیطی، شبکه، سرور، منابع ذخیره سازی، مجازی سازی، سیستم عامل، پایگاه داده، سرویس های نرم افزاری، برنامه های کاربردی، مدیریت، امنیت و مانیتورینگ می باشد. شرکت الین طرح فناوران هوشمند با محوریت دانش و تجربه کارشناسان خود، تمامی خدمات مربوط به مرکزداده (دیتاسنتر) را با کیفیتی کاملاً مطلوب و منطبق با استانداردهای نوین جهانی ارائه می دهد. علاوه بر مشاوره، طراحی و پیاده سازی، آموزش نیز از خدمات برجسته ما به شمار می رود.

مشاوره طراحی و طراحی مراکز داده

پس از انجام مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار و درحین اجرای طرح، اطمینان از تطابق اجرای طرح با مفاد پروپوزال و RFP و نیازهای کارفرما اهمیت بسیار بالایی دارد. نظارت بر اجرای پروژه های مرکزداده و یا به طور خاص توسعه ، به روز رسانی و یا تعمیرات تنها بخشی از یک مرکز داده در قالب خدمات نظارت بر اجرای این شرکت تعریف می‌شود. خدماتی مانند بازدید منظم از پروژه و تهیه گزارشات و لیست‌های اجزای موجود در بازدید، بررسی متون طرح ها و گزارشات رسیده به کارفرما و ارائه گزارش در خصوص نتیجه بررسی‌ها و ارائه پیشنهادات در جهت بهینه سازی طرح و یا بررسی برنامه ها و اجزای اجرایی پروژه در هر بخش و کنترل عملیاتی که در جریان هستند بسیار حائز اهمیت هستند و همچنین خدمات مشاوره این شرکت بر اساس تمرکز بر نیازهای سازمانی مشتری و تطابق آنها با مستندات آخرین استانداردهای بین المللی طراحی و ساخت مراکز داده صورت می‌گیرد.

بازدید و انجام بازرسی از مراکز داده در حال کار و ارائه گزارش از وضعیت آنها به همراه ارائه راه‌کارهای اجرایی در جهت بهبود شرایط و یا بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر مواردی است که در قالب خدمات مشاوره‌ای در این شرکت انجام می‌شود. لازم به ذکر است که انجام بازرسی با در نظر داشتن کلیه نکات مشروح در متن استاندارد ملی آمریکا برای طراحی و ساخت مرکز داده (BICSI 002-2014 ) و نیز لحاظ نمودن انتظارات TUViT تحت عنوان TSI (Trusted Site Infrastructure) برای تعیین سطوح ۱ الی ۴ انجام می‌شود.

طراحی مراکز داده (دیتاسنتر)

امروزه در بسیاری از موارد، کسب و کار سازمان‌ها اتکای فراوان بر سرویس های IT دارد و از این رو ابزارها و تجهیزات مورد استفاده در مراکز داده دارای مشخصات فنی بسیار به خصوصی می‌باشند. این تجهیزات الکترونیکی حساس شریان کسب و کار شرکت هستند و در فضایی کوچک اطلاعات بسیار مهم را در خود جای می‌دهند. دیگر مشخصه مهم این صنعت نیاز به حجم بسیار بالای توان الکتریکی در این فضای کوچک است لذا نحوه اختصاص فضا به هر کاربری در عین رعایت نکات استاندارد و ایمنی چالشی اساسی در طراحی مرکز داده محسوب می‌شود. انتخاب مواد مناسب در ساخت و رعایت کدهای حریق و امنیتی بر اساس نوع کاربری نیز در جای خود نقش مهمی ایفا می‌کند.

در طراحی یک دیتا سنتر با توجه با این موضوع که این تاسیسات، یک تاسیسات بسیار خاص و با کاربری بسیار خاص و با حساسیت‌های عملیاتی و اطلاعاتی بالا می‌باشد، فضاهای خاص با کاربری خاص و از همه مهمتر با رعایت استانداردهای خاص برای هر فضا مد نظر می‌باشد. متراژ هر فضا، محل قرار گیری آن، فاصله آن با هر فضای دیگر، پوشش های متفاوت، جنس دیوارها در هر قسمت، سطوح مختلف مقاومت در برابر خطراتی مانند وزن تجهیزات، آتش، آب، هوای آزاد، امواج الکترو مغناطیسی و بسیاری موارد دیگر از جمله آیتم‌هایی هستند که در طراحی مد نظر هستند. همچنین با توجه به حجم بالای کابل ، لوله ، سینی و وسایل ارتباطی متفاوت و به جهت فراهم کردن امکان مدیریت، تسهیل و فراهم کردن شرایط نگهداری در آینده و یا رساندن هوای سرد به تجهیزات و بسته به تکنولوژی‌های بکار رفته در دیتا سنتر، در مواردی و بسته به نیاز طراحی، استفاده از کف کاذب و سقف کاذب مد نظر قرار می‌گیرد .

یکی دیگر از خدمات شرکت الین طرح فناوران هوشمند مشاوره، طراحی و پیاده سازی مراکز داده (دیتاسنتر) می باشد دیتاسنتر، مرکز داده، مراکز داده، data center، سرور، امنیت و شبکه، روتر، راه اندازی شبکه، دیتابیس، پایگاه داده، database، server، network

کارشناسان شرکت الین آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شماره 1
در دسترس
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شمار 2
در دسترس