الین طرح فناوران هوشمند

کاربرد های سیستم rfid

کاربرد های سیستم rfid

سیستم های RFID

برچسب های RFID در جامعه ما به طور گسترده ای در حال افزایش و استفاده هستند که افراد جامعه احتمالا هر روز از آنها استفاده می کنند. امروزه معمولا کتاب هایی که خریداری میکنید از سیستم RFID بهره برده اند و هر کتابی دارای یک برجسب RFID می باشد. حتی دولت ها اطلاعات مسافرتی را با استفاده از تراشه های RFID وارد پاسپورت شما می کند. در خیلی از کشور ها با درج برچسب های RFID خیلی کوچک بر روی بدن حیوانات خانگی اطلاعات مالکیت حیوان خانگی رو را وارد این برچسب ها میکنند که در صورت گم شدن آن حیوان اطلاعات آن به راحتی در دسترس باشد. با ارائه روش ارزان، کارآمد و مطمئن برای جمع آوری و ذخیره داده ها، RFID امکانات بی حد و حصر برای استفاده فعلی و آینده ارائه می دهد.

کاربرد های RFID

  • پیگیری محصول: برچسب های RFID بطور فزاینده ای به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای ردیابی موجودی و جایگزینی بارکد استفاده می شود. برای مثال کتابفروشی ها از RFID استفاده می کنند تا اطلاعات کتاب هایی را که از قفسه ها حذف یا اضافه شده اند را به راحتی بدست آورده و در بانک اطلاعاتی خود اضافه کنند.
  • پرداخت های جاده ای: امروزه سیستم پرداخت عوارض بزرگراه، از تکنولوژی RFID برای جمع آوری عوارض الکترونیکی از اتومبیل استفاده می کند. به جای متوقف شدن در غرفه ها، اتومبیل ها به طور مستقیم از طریق گذرگاه های RFID مستقیما عبور می کنند و کرایه و عوارض به طور خودکار از یک کارت پرداخت کسر خواهد شد.
  • گذرنامه (پاسپورت): تعدادی از کشورها، از جمله ژاپن، ایالات متحده، نروژ و اسپانیا تگ های RFID را به گذرنامه برای ذخیره اطلاعات اضافه کرده اند، این کار جهت دریافت و ارسال اطلاعات ورود و خروج دارنده گذرنامه می باشد.
  • تعیین هویت: تراشه های RFID می توانند به حیوانات و افراد برای پیگیری حرکات و جستجوی آنها کمک کنند و همچنین جهت دسترسی به مکان های امن و یا کمک به پیدا کردن حیوانات خانگی گمشده استفاده می شوند.
  • کتابخانه ها: کتابخانه ها از برچسب های RFID در کتاب ها و مواد دیگر برای پیگیری گردش و موجودی استفاده می کنند، اطلاعات مربوط به محصول (مانند عنوان ها و نویسندگان) را ذخیره می کنند و از سرقت کالا جلوگیری میکنند. تگ های RFID  علاوه بر انجام وظایف پر اهمیت مانند موجودی قفسه، می تواند باعث سرعت عملکرد در ثبت اطلاعات شوند.
  • حمل و نقل و ترابری: محموله های بزرگ مواد مانند کالاهای خرده فروشی، اغلب از برچسب های RFID برای شناسایی محل، محتویات و حرکت کالاها استفاده می کنند. وال مارت یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این فن آوری است که در ردیابی حمل و نقل کالا از  آن کمک می گیرد.
  • استفاده های دیگر: برچسب های RFID در بسیاری از روش های دیگر، از جمله کاشت در کاکتوس ساگوارو برای جلوگیری از معامله گران بازار سیاه (قاچاق) و همچنین قرار دادن در لاستیک اتومبیل برای انتقال اطلاعات وضعیت جاده به صورت آنلاین به بانک اطلاعاتی، و قرار دادن در اطراف شهرها (مانند توکیو) برای انتقال اطلاعات توریستی به تلفن های همراه توریست ها استفاده دارند.

 

کارشناسان شرکت الین آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شماره 1
در دسترس
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شمار 2
در دسترس