الین طرح فناوران هوشمند

صداگیرهای هواساز

صداگیر – Silencer

با توجه به سطح صدای موجود، میزان جذب صدا در داخل کانالها و انشعابها، میزان صدای جذب شده در محیط و سایر عوامل کاهش سطح صدا، طراحی و انتخاب می شوند. بدیهی است در زمانهایی که میزان سطح صدای اولیه تولیدی توسط فن دستگاه تهویه در دسترس نباشد، کارشناسان با استفاده از دستگاههای آنالیز سطح صدا این میزان را به صورت دقیق بدست آورده وبر مبنای آن اقدام به طراحی دستگاه صداگیر می نمایند.

ویژگی های صداگیرهای

  • حرکت جریان هوا به صورت مستقیم به منظور افزایش نرخ جریان و کاهش افت فشار
  • نوک گرد و سخت به جهت به حداکثر رساندن افت نویز
  • ورودی گرد جهت کاهش اغتشاش، افت فشار و صدای تولیدی توسط صداگیر
  • بدون هر گونه برامدگی جهت حذف اغتشاشات و نویزهای تولید شده در صداگیر
  • دارای سطوح سخت در محل عبور هوا و به حداقل رساندن میزان تجمع آلودگی
  • محافظت در برابر خوردگی از مواد جاذب صوت توسط ورق های مشبک

کاتالوگ

صداگیر هواساز
صداگیر هواساز

کاربرد صداگیرها

در کانالهای تهویه هوا، عموما به علت کارکرد فن‌، خواه فنهای اکسیال و یا فنهای سانتریفیوژ ‌، صدای ناخوشایندی در محیط مورد تهویه پراکنده می شود که شدت این صدا بسته به عوامل گوناگون از قبیل نوع فن، فاصله فن از محل، جنس و نوع کانالها و انشعابات ، جنس دیواره های محیط و عوامل دیگری از این دست متفاوت است ولی در هر صورت وجود این صداها باعث ایجاد محیطی ناراحت برای سکنه خواهد شد. امروزه در دنیا برای حل این مشکل از صدا گیر های کانالی استفاده می کنند. این صدا گیر ها با طراحی ویژه علاوه بر کمترین تاثیر بر جریان هوای تهویه، تا حد بسیار بالای صدای تولیدی توسط دستگاههای تهویه مطبوع را از بین می برند.

 

جنس و طراحی این صداگیر ها

جنس و طراحی این صداگیر های هواساز به گونه ای است که صداهای تولیدی با انواع فرکانسها را جذب می نمایند و در دامنه شنوایی انسان (از ۶۳ تا ۸۰۰۰ HZ)  شرایط آسایش محیطی را از نظر صوتی فراهم می کنند. در این خصوص ، طراحی صداگیر مناسب که بتواند این شرایط را در محیط فراهم کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است بگونه ای که در صورت طراحی نادرست، صداگیر نه تنها قادر به جذب صدا نخواهد بود بلکه خود به عنوان عامل ایجاد صدا، مشکلات را دو چندان خواهد ساخت.

 

اساس کار صداگیر ها

اساس کار جذب صدا در صدا گیر ها بر پایه جذب امواج در مواد متخلخل استوار است. بدین صورت که صدا گیر دارای ردیف های موازی مواد جاذب صوت می باشد که امواج در حال حرکت در طول کانال پس از برخورد به این دیواره های جاذب صوت، جذب می شوند . برای افزایش راندمان این جذب ، از ورقهای فلزی سوراخ دار که خود دارای ضریب جذب صوت بسیار بالایی هستند استفاده می شود . این ورقهای سوراخ دار ضمن هدایت امواج به ماده جاذب ، خود تا حد زیادی ، امواج را مستهلک می سازند.

کارشناسان شرکت الین آماده پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شماره 1
در دسترس
WeCreativez WhatsApp Support
کارشناس فروش
کارشناس شمار 2
در دسترس